lördag 2 januari 2010

Dröm stort

Vad har du för drömmar inför det nya året? Det nya decenniet? Ditt liv?

Tillhör du en av dem som, så som jag var förr, inte riktigt vågar drömma eller hoppas av rädsla för att bli besviken? Eller är du en ständig drömmare, som låter drömmarna flyga förbi utan att riktigt någonsin ta fasta på dem? Våga drömma, och dröm stort! Den som inte drömmer, som inte vågar sätta upp de där snudd på omöjliga målen, kommer heller aldrig särskilt långt. Den som drömmer om lite får också lite.

Sätt dig och skriv ned vad du drömmer om, och våga vara specifik. Så specifik som möjligt, till och med. Hur ska du kunna dra till dig det du önskar dig om du inte vet vad det är? Hur ska Gudinnan, Gud, Brahman, kosmos, universum, eller vilken högre kraft du tror på kunna veta vad som ska skickas åt ditt håll om du inte vet vad du vill ha? På det sättet blir du dessutom själv klarare över vad du faktiskt vill och riktar din energi mot det. Ju tydligare du är, desto lättare blir det att få det du vill. Säg att du önskar dig en partner och inte är tydligare än så. Hur ska du då kunna träffa den perfekta partnern? Önskar du dig vem som helst kanske det är precis vad du får - och jag tror inte att vem som helst är den du egentligen vill ha. Så var specifik!

Var tydlig i vad du önskar dig, fyll dina önskningar och drömmar med intention och var öppen för att låta dem slå in. Lev drömmen - arbeta för den, så ska du se att du når den till sist. Dröm högt och stort, så kommer du att nå högt och stort också. Inget är omöjligt och bara du sätter gränserna.

4 kommentarer:

Callisto sa...

Amen, sister. Oavsett om önskningarna är riktade till Gud, Gudinnan, mamma, en själv eller någon annan, så måste man speca. Och så får man inte glömma att ber man om så lite, så är det exakt vad man får.

AmY sa...

Vilken fin dikt. Jag tänker att det är viktigt att drömma stort - men att också vara öppen för att den vackraste drömmen har jag inte ens kunnat tänka själv. Just när det gäller en partner kan det vara jättesvårt att precisera för mkt, men lite krav måste man ju få ställa... En del drömmar kommer till oss, andra får vi jaga. Jag önskar dig ett år där du lyckas fånga många av dina drömmar, och att du också får drömmar uppfyllda som du inte visste att du hade. Kärlek.

Hanna sa...

Jag vet egentligen inte om jag är en drömmare eller inte. Jag har nog alltid drömt en massa, men samtidigt inte vågat drömma ändå. Självklart av rädsla för att bli besviken. Några av mina drömmar har gått i uppfyllelse, men de kan nog bli fler!

Hur är det citatet lyder nu igen? "Sikta mot månen. Om du skulle missa landar du bland stjärnorna" Kanske inte ordagrant, men något åt det hållet i alla fall :) Nej, man ska aldrig sluta drömma och hoppas. Aldrig.

Och den dikten i slutet får jag nog ta och skriva ner.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

mYCKET FIN BLOGG! KRaM!