tisdag 19 maj 2009

Väntan

I morse gick det mycket lättare att komma ur sängen. Jag vaknade redan innan radion gick igång (6:50) av att Tiger ville gosa, och var pigg. Kanske berodde det på att det (då) var strålande solsken och kvittrande glada fåglar utanför fönstret. Nu är det lite mer igenmulet, med hot om regn tugnt vilande över staden, och jag är inte lika pigg. Men jag har hunnit tvätta två proppfulla maskiner, och fått det mesta torrt i torkrummet (hurra), och vikt ihop och stoppat in allt som inte behövde hängas upp. Dessutom fick jag till sist inse att jag måste stryka lite ikväll, för nu finns det kläder som jag vill ha i högen med stryktvätt. Det är en ganska rejäl hög, för det är inte ofta jag stryker numera.

Dagens jobb är fortsatta korrkommentarer, tämligen ostimulerande, och jag blir inte direkt pigg av att sitta framför en datorskärm. Men det ser ut som om jag får lite omväxling imorgon. Alldeles nyss ringde en makeupartist från samma pool som jag och erbjöd två jobb: En rockvideo som tyvärr skulle filmas på lördag när jag är på bröllop, och en reklamfilm som ska spelas in imorgon. Den kan jag däremot ta! Visst är jag lite nervös, men det ska bli roligt. Så nu väntar jag på att kontaktpersonen för den filmen ska höra av sig med varifrån och när transporten ut till Marstrand åker.

Om någon timme eller två ska jag iväg till en pyssellokal/"verkstad" och eventuellt pyssla till lite fler skinnsmycken. Men troligen blir det mest socialt och att hämta upp mina saker som M ställt där. Jag tycker personligen att han väl kunde ha lämnat över dem ansikte mot ansikte, men det kanske var enklast så här. För honom. Jag tror inte att jag hade gjort så om rollerna var ombytta, om man säger så.
Mina vänner tycker att det var fegt och undvikande, och jag kommer på mig med att försvara honom. Det är ett beteende som är så djupt rotat; att jag inte ens kan låta andra kritisera någon som faktiskt sårade mig och lämnade mig och som, ja, beter sig lite fegt. Alltid skydda, aldrig skylla på. Det är nästan som om jag ursäktar att han dumpade mig, vilket skulle innebära att jag indirekt ansåg att han hade rätt och tog på mig skulden. Det ska jag inte göra!

Det ska däremot inte bli så sent, för jag vill hinna se både NCIS och The Mentalist, och stryka framför TV:n. Det är det bästa sättet!

Nej, några kapitel till klarar jag nog innan ögonlocken blir för tunga...

1 kommentar:

nolla sa...

Blev det något skinnesmyckepysslande?

Hm nä man ska väl inte försvara och ta på sig skulden från den som sårat. Men ack så lätt att halka dit och göra det ändå man får verkligen se upp där.

Kul med reklamfilmsjobbet,
måste vara härligt med lite positiv variation i tillvaron :-)

Stryka? hm vad är det?
Kanske man borde göra lite oftare *ops*