lördag 30 maj 2009

Vacker försommarlördag

Fattar ni att det nästan är juni?! De flesta räkningarna hade dragits från kontot idag, så det ser skrämmande och ekande tomt ut. Är nere till krediten på jobbkontot. Visst, det beror på att jag väntar på en faktura, men ändå. Det brukar sällan vara så här illa. Och jag är rädd att det ska fortsätta så här dåligt och att jag inte ska kunna göra rätt för mig och behöva gå i konkurs. Det känns som om mycket fortfarande är en rest från när jag var sjukskriven i höstas och vintras och bara fick ut 10000 för tre månader. Inget kan stressa mig så som pengar, eller brist på pengar. Inget.

Lyckades få en tvättid i morse och tog risken att tvätta min festklänning från bröllopet på handtvättprogrammet. Det ser ut som om det gått bra (fingers crossed). Så nu är det bara disk och dammsugning kvar. Sedan vet jag inte - antingen tar jag med mig en bok och går ner till Röda Sten, eller till Slottskogen, eller så åker jag ut till Marstrand. Hmmm... tål att tänka på.

Inga kommentarer: