fredag 29 maj 2009

Fredag kväll framför TVn med datorn i knät

Precis så patetiskt är det faktiskt. Det är fredag och jag sitter hemma framför TV:n i myskläder med datorn framför mig. Och jag tittar inte ens ordentligt utan sitter och zappar.
Men tidigare ikväll gick jag och en av de älskade vännerna ner till Röda Sten och tog ett glas vin/cider på deras uteservering i kvällssolen. Det är helt ljuvligt att sitta där i sol och värme bland trevliga människor. Göteborg när det är som bäst! Fler sådana kvällar, tack.

En något bättre dag idag, kanske för att jag har suttit med en översättning större delen av dagen, och kommer att sitta med den ett par dagar till. Det är inte världens mest stimulerande text - ett program för en utbildning om konkurrenslagstiftning - men det är skönt att ha något rejält att sitta med, även om det inte är för särskilt många dagar och inte så mycket pengar. Skönast är nog, just nu, att hålla mig upptagen så att jag tvingas att fokusera tankarna på jobb och att jag känner attt jag får något gjort. Annars blir jag lätt sittande eftersom jag just nu har extremt svårt att ta mig för något. Jag vill inte gärna erkänna det, men jag är kanske lite för deprimerad och drabbad av ångest för att orka ta initiativ. Den förmågan brukar ju drabbas mest av de depressiva perioderna.

Förhoppningsvis kan jag somna i någonsånär tid ikväll. Det blir ofta så sent, och så korta nätter, för lite sömn osv. Jag tycker om nätter, men jag tycker också om att sova och kan inte sova särskilt länge på dagen, så jag försöker komma i säng och komma upp ganska tidigt på morgonen. Fast det är verkligen segt att ta mig ur sängen på morgnarna, så jag behöver börja vakna ganska tidigt. Jag som brukade vara så morgonpigg! Numera är jag bara morgonpigg jämfört med morgontrötta vänner som M.

Men nu börjar ögonen gå i kors, så det är dags att plocka ur linserna, tvätta av sminket och göra allt som behöver göras innan jag går och lägger mig.

Sov så gott!

Inga kommentarer: