söndag 23 maj 2010

Lite gnäll

Dagens ord: Smärta. Varm, bultande smärta som jag har kunnat lokalisera men inte hittat vad som gör ont. Vaknade med vad som kändes som ett väl åtdraget skruvstäd med knivar in i ryggen nedanför skulderbladen, i bh-bandsområdet. Vaknade med. Ingen träning igår, har inte gjort något som jag kan se skulle ge träningsvärk. Bara spontant. Såvida jag inte har lyckats vrida till något rejält i natt.

Känner efter - visst är ryggfiléerna spända, det är de alltid, men de gör inte ondare än vanligt. Och smärtan sitter liksom ... djupare. Inne i ryggen. På ytan känns inget annorlunda. Men det är svårt att andas och röra mig och skratta och... ja, ni förstår. Några timmar senare är jag skittrött på att ha ont, försöker djupandas för att ventilera lungorna ordentligt och undrar vad det kan vara. Vill ha en dunderdos morfin, eller åtminstone distalgesic. Eller något bra smärtlindrande + muskelavslappnande. Till och från kommer små krampdragningar som närmast kan beskrivas som när jag hade brutit revbenen. Men det är nog bara någon muskelinflammation. Och den får gå över snabbt. Har inte tid att ha ont, har inte tid att något stör koncentrationen.

Nej, nu ska gnällfia torka håret och sätta på sig ett ansikte. En brudkonsultation väntar, sedan promenad hemåt i solskenet och mer jobb.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Men aj! Det lät inte alls bra. Hoppas det är bättre nu!

Och du, tack tack tack.

Kram!

Lisa sa...

Det gick över efter nästan ett dygn, och vilken lättnad när det släppte! Vet fortfarande inte vad det berodde på.
Kram!

Liv sa...

Spontan tanke: kramp i gallgångarna/gallsten? Skönt att det gått över iaf. Hoppas du slipper det i framtiden också.