torsdag 18 juni 2009

Nytt utseende och saker att se fram emot

OK, förändringen är inte enorm, men jag tröttnade på den lite väl ljusa bakgrunden. Men det är svårt att hitta "rätt" lila färg... Och så ska alla andra sidobjekt få passande och ändå läsbara färger.

Söta vännen L ringde för en halvtimme sen och talade om att vi ska gå på Harry Potter and the Half-Blood Prince, och det gick hur smidigt som helst att bestämma när. Hennes första förslag - 17 juli - är det Kungahälla medeltidsdagar, och även om jag inte direkt är vare sig medeltidsentusiast, lajvare eller anakronist så har jag tänkt att vara där. Så det blev den 16 i stället. Tjohoo! Man behöver saker att se fram emot! Och man kan inte få för många av dem.

Just nu ser jag fram emot: fika med L på Sweet Coffeebar i eftermiddag, lugnt och stilla midsommarfirande med vänner imorgon, kanske slänga i en ny toning innan dess, dans på måndag, drilling på onsdag, tatueringens färdigställande, en kommande träff för att prata om wicca och andlighet och mer dans. Och förhoppningsvis en massa sommardagar och -kvällar med underbart galna väninnor och medsystrar. Även om livet går upp och ner och innehåller en massa frustrationsmoment, så återkommer jag alltid till det positiva tänkandet. För det gör ju livet så mycket lättare!

Ordens makt är stor. Tankens makt är stor. Orden vi väljer för tankarna har makt och påverkar oss oändligt mycket mer än vad många förstår. Jag skulle vilja arbeta mer med just det. Men hur? NLP?

Tänk om du kunde
Tänk om
Du kan

Inga kommentarer: