måndag 1 juni 2009

Kroppskonst

Tatuering nummer 7 är nu påbörjad, och vi har kommit mer än halvvägs. Men det tog lite längre tid än vad jag hade trott, så jag missade dansen. Igen. Faktum är att det tog nästan tre timmar att rita upp motivet - så noggrant var det. Men gissa om det blir snyggt! Som vanligt blir tatueringen större än vad jag först tänkte, men den känns helt rätt och är verkligen jag.

Det gjorde ont. Såklart. Men inte outhärdligt, och konstigt nog inte på de ställen där jag trodde att det skulle göra mest ont. Jag har lärt mig att andas genom smärta, att djupandas och fokusera på något annat och slappna av så mycket som möjligt. Spänner man sig gör det definitivt ont. Jag kan nästan gå in i något slags transliknande tillstånd när jag fokuserar på andetagen, men bara nästan. För till sist blir jag trött och då börjar det bli jobbigt. Dryga tre timmars tatuerande hann gå innan vi gav upp för idag. Resten kommer i början av juli, och så fort jag har råd och kan få en tid blir det samma sak på höger arm.

Jag är trött ikväll och har inte orkat jobba. Men med tanke på vad kroppen har att tackla nu så är det inte konstigt om den är lite trött. Så nu ska jag sköta mig så bra jag bara kan, mycket vitaminer och nyttig mat och hoppas på att läka riktigt bra.
Men nöjd - det är jag verkligen!
Här är bilder. Tatueringen är inplastad till imorgon, så det går inte att se den särskilt bra, men litegrann går det säkert att skymta den.


1 kommentar:

nolla sa...

Läckert med tatueringar!
Jag skulle aldrig kunna bära upp dom rätt.
Men det hindrar inte att jag verkligen gillar det på andra.
Ska läsa "ikapp" lite på din blogg imorgon förmiddag.:-)