tisdag 14 april 2009

Mer nystart

Så var steg ett på min nystart med träningen taget. Efter ca 7 månader... Jag har haft en genomgång av lite övningar med fria vikter i gymmet tillsammans med min träningscoach (som alla på mitt gym har), och eftersom jag tycker att det är så grymt tråkigt att träna i maskinerna, så hoppas jag att det ska hjälpa mig att komma igång igen. För jag behöver det. Inte för att gå ner i vikt, utan för att mina muskler behöver träna för att må bra; inte minst behöver min rygg det. Stillasittande jobb, stress och ingen träning är inte bra för mig, på något sätt, så jag får försöka göra något åt det jag kan påverka: träningen. Nu blev det visserligen bara en genomgång idag eftersom jag har lite för mycket att göra för att hinna med ett helt pass, men jag har redan skrivit in det i almanackan att jag ska gå dit imorgon. Eftersom jag har lite fullt upp med jobb i veckan, så får jag ta mig i kragen och vara effektiv.

Ett av mina stora problem med träningen har varit att få till rutiner, och det måste jag börja med nu. Allt blir så mycket enklare då. Idealet hade varit att träna på morgonen, men jag blir bara mer morgontrött ju äldre jag blir (och kommer i säng allt senare), och eftersom jag inte alltid sover hemma, så är det sannerligen en utmaning. Jag skulle kunna göra ett tappert försök när jag sover hemma, och se om det går.

Det är förresten riktigt mysko väder här; jag hade bara halvlånga träningsbyxor, linne och munkjacka på mig ner till gymmet och hade väntat mig att frysa lite grann. Inte då! Det var tvärtom förvånansvärt varmt, nästan lite kvalmigt, som om det skulle kunna bli åska. Och regnet hänger i luften, om det inte rentav faller några droppar. Det är visserligen bara runt 14 grader nu, men visst är det underbart med vår?! (Bortsett från att det känns som lite väl mycket pollen, trots att min säsong inte börjat än.) Älskar vår! Det är inte ens mitten av april, starar och ärlor kom redan för några veckor sedan, det finns massor av vitsippor och för varje dag blir det allt grönare.


Inga kommentarer: