onsdag 4 februari 2009

Ursäkta de sällan återkommande uppdateringarna!

Just nu har jag lite ont om tid att blogga så mycket som jag vill göra, för orden råder det ingen större brist på. Bara tid. Och ork. Orken är det verkligen brist på.

Försöker jobba, jobba, jobba med nästa bok(översättning) för att klara min deadline och äntligen få lite pengar, och samtidigt sticka emellan med så många andra små uppdrag som möjligt när det kommer några, så att jag överlever tills pengarna från förlaget kommer. Det är inte roligt och jag och stress är inte en bra kombination. Vi tycker inte om varandra. Jag har dessutom inte alls fått tillbaka energin och orken efter depressionen och det som var på väg mot utbrändhet, utan är fortfarande lika trött. Skulle lätt kunna sova bort ett antal timmar på dagen, får allt svårare att komma i säng på natten och ännu svårare att komma upp ur sängen före 8:30, såvida jag inte måste. Där har vi ju mitt lilla dilemma: Jag måste inte. Så länge jag håller mina deadlines så kan jag gå upp när jag vill. Ingen talar om för mig att jag måste börja jobba vid en viss tid, eller inte får sluta efter en viss tid, utan jag bestämmer. Men jag försöker ändå komma upp och igång på morgonen så att jag kanske får lite tid för roliga saker på eftermiddagen och kvällen. Dessutom kan jag inte längre jobba 12-timmarsdagar så som jag kunde förr.

Så det blir lite dåligt med uppdateringar just nu; kan inte unna mig lyxen att skriva om ditt och datt så som jag vill göra, utan känner mer en liten inre press att när jag har så ont om tid vill jag skriva om det som verkligen känns viktigt. Och just nu vet jag inte riktigt vad det är. Men det kommer nog.

Tills dess kommer kanske några ord här och där - och jag läser era bloggar även om jag inte alltid kommenterar.

1 kommentar:

Annela sa...

Hej!
Jag hittade hit via Prickig Katt-kören och jag tror att vi träffades i söndags.
Jag har läst lite i din blogg och imponeras av ditt mod, dina insikter och att du orkat.
Ville bara säga det. Vi ses kanske nästa onsdag?