torsdag 16 oktober 2008

Förlamande trötthet

Jag är lite dålig på att uppdatera bloggen nu, för jag är helt enkelt för trött. Var hos min husläkare i måndags och blev utan att be om det sjukskriven en månad för depression - lite ironiskt bara att det var just i måndags som Expressen-artikeln var inne samtidigt som jag fick mitt första sjukintyg sedan 2002. Och det är ärligt talat inte en dag för tidigt. De senaste veckorna har depressionssymtomen blivit fler och tydligare, jag har svårare för att koncentrera mig, sova, äta, är superlättdistraherad och blir otroligt trött av att koncentrera mig när jag är bland andra. Jag får en massa självdestruktiva tankar och impulser, men ids inte agera på dem och självbevarelsedriften är dessutom fortfarande påslagen. Men jag är rädd för att om jag skulle sjunka djupare så skulle det kunna ändras.
Energinivåerna är lite på botten, och jag behöver verkligen lite vila. Förhoppningsvis hjälper antidepp redan på en låg nivå så att jag kommer upp tillräckligt i energi och humör för att själv ta mig vidare. För jag är fortfarande positiv och kan dra upp mig själv ur depressionens mörka djup när jag behöver, det är bara att det är så jobbigt att göra det och att hela tiden hålla ihop mig själv.

Så om jag inte skriver så mycket här ett tag så vet ni varför.

4 kommentarer:

pudel98@hotmail.com sa...

Vilket märke är dina antidepp? funderar på att byta märke (tillsammans med läkare) . kram och hoppas du mår bättre snart

Lisa W sa...

Tänker på dig!

Matilda sa...

Ta all tid du behöver!

~Lisa~ sa...

Svar till "pudel98": Nu har jag Sertralin, men jag har testat de flesta. Det är otroligt individuellt vilka mediciner som passar olika personer, så det som funkar för dig kanske inte funkar för mig. Jag hoppas att det här ska fungera för mig, för jag har inte lust att testa mig igenom över ett dussin antidepp, som jag gjorde på 90-talet...
Kram tillbaka!