tisdag 25 augusti 2009

Springvardag

Idag har varit en sådan där dagar när jag går från det ena mötet till det andra och samtidigt försöker landa i mig själv emellanåt. Det har varit roliga saker, men slutresultatet blir lite splittrat och trött som jag är redan från början blir det lite svårt att samla tankarna.

Jag hade bland annat ett lunchmöte med Sara, som är Shedos lokalrepresentant i Göteborg, för att spåna lite och bara lära känna varandra - otroligt trevligt! Jag ser verkligen fram emot att lära känna de andra Shedo-tjejerna här och få ihop en bra lokalförening - utifrån dem jag träffade i somras tror jag att vi har ett fantastiskt gäng här!

Efteråt tog jag en snabb sväng in i en liten butik i Haga - Fanny Michel - som har lite smycken, väskor, skor och annat tjejigt. Shopping är en lagom ansträngande sysselsättning när man är lite småsplittrad. Eller egentligen när som helst. Förälskade mig lite i en söt liten hjärtformad väska med nitar som tål att tänka på.

Sedan hem, kolla jobbmail, skriva ett blogginlägg, göra lite jobb och sedan iväg till ett möte med en blivande brud. Jag ska sminka henne på lördag morgon, och vill helst alltid träffa bruden ifråga även om jag inte alltid hinner göra en provsminkning. Det blir ett sätt att stämma av vad det är för person jag arbetar med, se vad hon passar i för färger, vad hon själv vill och idag fick jag dessutom se kläderna. Stor hjälp!

Har en massa tankar i skallen, många saker jag bearbetar och funderar på, men inget har kommit till skriva ned-stadiet än. Det kommer.

Och nu är det So You Think You Can Dance. 6 dansare kvar (i den svenska sändningen eftersom vi ligger några veckor efter USA)...

1 kommentar:

AmY sa...

Visst är det underbart med dansarna i So you think you can dance, förstår inte hur de gör! Lycka till med bruden, säker på att hon blir otroligt vacker med din hjälp!=)