tisdag 2 september 2008

Den mörka spegeln - blogg för min historia om de mörka åren

Jag har funderat hit och dit om hur jag ska göra med min historia, anteckningar och texter från de mörka åren i ätstörningen, depressionen, destruktiviteten, och kom fram till att det är bäst att lägga det i en egen blogg. Även om min historia har gjort mig till den jag är idag så är jag inte samma person som då, och ViFinns-Lisa är inte den depressiva, anorektiska, osäkra och livrädda tjejen jag var.

Det känns viktigt att dela med mig av min historia, även om den blir något censurerad online, och därför väljer jag att lägga den i en separat blogg, Den mörka spegeln, och fortsätta använda den här bloggen som tidigare. Den som är intresserad av min historia kan helt enkelt gå dit.

4 kommentarer:

Eva sa...

Dina blogginlägg har fått mig att (äntligen) ta makten över mitt eget liv och bestämma mig för att gå upp i vikt och bli fri/frisk - det är ingen annan som kan göra det åt mig utan hela ansvaret är mitt och endast mitt. Det där har jag vetat länge, men jag behövde en spark i rätt riktning för att agera enligt min övertygelse också - tack, Lisa!!

nathalie sa...

tack för ditt öppenhjärtiga svar. jag fortsätter helt enkelt på min väg mot friheten. /nathalie

~Lisa~ sa...

Eva: Vad glad jag blir över att höra det! Du KAN om du vågar och det är värt det. Hör av dig om du vill!

Kram och Lycka till
Lisa

vilsen sa...

Hejj;)
Hoppas att du har haft en trevlig helg..
Kicka in gärna mitt blogg och följ med mig och min kamp...KRAM